21 iulie 2018

O simplă antenă compusă pentru tv: pătrat triplu

Proces de meșterire
Demult planificam să mai încerc și alte antene de recepție pentru televiziunea terestră. Aveam și toate materialele și instrumentele necesare procurate. Lipsea doar timpul. 
Și iată că alatăieri m-am decis. Am lăsat depoarte oboseala și pofta de somn după o zi grea de muncă și am dedicat o oră pentru ceea ce îmi place.

Antena pătrat triplu
Conform schemei de mai jos am îndoit antena dintr-o sârmă de cupru cu diametrul de 3 mm, apoi zonele indicate le-am lipit cu ciocanul de lipit.

Rezultatul a fost unul destul de bun. Față de antena pe care o utilizam până acum (antena Z sau Harcenko) practic toate canalele (atât analog cât și digital) intră cu un semnal mai bun.

Iată ce am reușit să recepționez cu antena triplu pătrat

3 Moldova 1 - Strășeni
8 TV5 Monde - Chișinău
11 Canal 2 - Strășeni
12 Moldova 1 - Trifești
23 Publika TV - Strășeni
25 Canal 2 - Trifești
27 Prime - Trifești
29 Prime - Ungheni
Antena Z (Harcenko)
30 Prime - Strășeni
31 MX-A - Strășeni
32 Moldova 1 - Ungheni
33 Moldova 1 - Cimișlia
39 MUX-1 (Tanacu, VS, România)
40 Moldova 1 - Căușeni
42 Canal 2 - Nisporeni
44 Publika TV - Trifești
45 Canal 3 - Chișinău
47 Canal 3 - Hâncești
51 N4 - Chișinău
52 Canal 3 - Călărași (pentru prima dată) - 45 km
54 TSV - Bender (l-am mai recepționat odată ridicâd antena Z deasuprea casei)
56 MX-1 (DVB-T) - Chișinău
58 MX-2 (DVB-T2) - Chișinău

Straniu că MX-A de la Trifești pe ch28 nu am reușit să-l prind. Înainte aveam semnal stabil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu