22 mai 2019

Relicvele Fresh FM de pe strada Uzinelor 210/1

Azi am descoperit relicve ale postului de radio Fresh FM. Îl mai țineți minte? Era pe 105.9 MHz, iar cu mult înainte a emis și pe 92.1 MHz.

Am ajuns azi pentru prima dată în zona industrială de la Ciocana, în apropiere de satul Bubuieci și, studiind, ca de obicei, împrejurimile, am zărit pe o clădire o antenă de radio. Apropiind-mă, am constatat că acolo își are sediul și depozitele compania European Drinks, iar ideea că antena ar fi aparținut Fresh FM m-a fulgerat instantaneu.

Pe când s-a lansat FreshFM-ul, în 2005, retransmitea o bună parte a timpului Național FM din România, post deținut de fondatorii European Drinks România. Emitea pe 92.1 MHz. Prin 2010 a pierdut această frecvență la concurs și, prin cesiune, s-a mutat pe 105.9 MHz. 

105.9 emitea de pe str.București 68, dar iată de unde emitea pe 92.1 cu precizie nu pot spune, dar presupun că anume de pe strada Uzinelor 210/1, unde era adresa juridică a postului și coincide cu adresa European Drinks Moldova.

În pozele de mai jos se vede o antenă formată din 4 dipoli verticali, fixați pe un pilon ancorat cu 6 ancore. 
În partea dreaptă se vede o antenă satelit puțin diferită de cele folosite în mediul casnic. Nu exclud că era așa-numitul teleport, stația care ridica semnalul pe satelit.
Îar mai jos, în drept cu antena satelit, este și încăperea tehnică. Se pot vedea bine și fiderele care vin de la antena satelit, dar și cel care pleacă spre antena de emisie.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu